Naar boven

FAQ.

Boek Nu

Contact & Locatie

Wat is het adres van The Hotel?

We zijn te vinden op de Waterloolaan 38, 1000 Brussel.

Hoeveel sterren heeft The Hotel?

We zijn een 4-sterren hotel.

Hebben jullie een parking?

Ons hotel heeft een ondergronde privé-parking. De ingang is net voorbij het gebouw aan de rechterkant. In het geval onze parking volzet zou zijn, is er een publieke ‘Deux Portes’ net tegenover het hotel.

Moet ik een parkeerplaats reserveren?

We hebben meer dan 100 parkeerplaatsen, dus het is niet nodig om op voorhand te reserveren. In het uitzonderlijke geval dat onze parking toch volzet is, kunt u parkeren in de parking ‘Deux Portes’ met 719 plaatsen.

Wat is het tarief voor de parking?

Onze parking is aan een tarief van €35 voor 24 uur.

Moet ik eerst inchecken en dan parkeren of moet ik eerst mijn auto parkeren?

U kan meteen de parking inrijden en uw wagen parkeren. Vervolgens neemt u de lift naar onze lobby om in te checken.

Wat is de hoogte van de parking? En van het laadperron?

De maximumhoogte is 2,10m. Voor het laadperron is dat 2,90m.

Ik heb een elektrische wagen, kan ik die opladen in The Hotel?

Ja, we hebben 4 parkeerplaatsen die voorzien zijn van stopcontacten op -2.

Wat is de dichtstbijzijnde luchthaven?

De dichtste luchthaven is Brussels International Airport, die bevindt zich in Zaventem op 16km van The Hotel.

Wat is het dichtstbijzijnde treinstation?

Het dichtste station is Brussel Zuid/Midi, op 1,5km van The Hotel.

Wat is de dichtstbijzijnde metrohalte?

De dichtste metrohalte is Louise, op 300m van The Hotel.

Hoe geraak ik naar The Hotel vanuit de luchthaven?

Je kan alle informatie hierover op deze link vinden.

Is er een limousine service beschikbaar van de luchthaven?

Deze service is inderdaad beschikbaar op aanvraag bij onze conciërges. Als u deze service boekt, gelieve dan het vluchtnummer van aankomst/vertrek te communiceren alsook de tijdstippen. De prijs van deze service hangt af van welke luchthaven u aankomt/vertrekt. Voor alle vragen: concierges@thehotel.be


Ligt The Hotel in het centrum van Brussel?

Ja, The Hotel ligt op de rand van het centrum van Brussel op een kleine 20 minuten wandelafstand van het gebied rond de Grote Markt.

Welk gebied ligt er rond The Hotel?

The Hotel ligt op de Boulevard de Waterloo, waar alle luxemerken gevestigd zijn. Er net naast ligt de Zavel-wijk, het gebied van Brusselse antiquairs en chocolatiers.

Wat is de dichtstbijzijnde bankautomaat?

Op het rondpunt van Louise is er een bankautomaat.

Wat is de dichtstbijzijnde apotheek?

Recht tegenover The Hotel aan de rechterkant is er een apotheek.

Wat is het btw-nummer van The Hotel?

SPRL Elba Leasehold BVBA - BE 0889 633 520

Reservatie

Wat is het verschil tussen een twin kamer en een dubbele kamer?

Een twinkamer heeft twee enkele bedden terwijl een dubbele kamer één kingsize bed heeft.

Kan ik een kamer reserveren zonder een kredietkaart?

Een kredietkaart is nodig om een kamer bij ons te reserveren.

Is het ontbijt in mijn tarief meegerekend?

Bij onze Superior kamers kunt u kiezen als u een tarief met of zonder ontbijt wilt. Wat de andere kamers betreft (Deluxe Panorama en de suites), is het ontbijt sowieso inbegrepen in het tarief.

Wat wordt er gereserveerd tijdens het ontbijt?

Het ontbijt is een Amerikaans ontbijtbuffet.

Wanneer wordt het ontbijt geserveerd?

Het ontbijt wordt geserveerd van 6u30 tot 10u30 tijdens de week en tot ’s middags in het weekend.

Wat is het verschil tussen prepaid en een flexibel tarief?

Met het prepaid tarief bespaart u 15% indien u zeker bent van uw reisverhalen. Een waarborg van 100% zal van uw kredietkaart gaan bij reservatie van een kamer. De reservatie kan niet worden geannuleerd, gewijzigd of teruggestort worden. Het flexibel tarief laat u toe om uw reservatie te modifiëren en/of te wijzigen tot 18h op de dag van aankomst.

Wat is het verschil tussen een Superior kamer en een Deluxe Panorama kamer?

Het interieur is hetzelfde, maar de Deluxe Panorama kamers liggen tussen de 20ste en 24ste verdieping en hebben toegang tot de Panorama Lounge – waar u kan genieten van gratis hapjes en drankjes van 7u tot 22u. Onze Superior kamers liggen tussen het 3de en 19de verdieping.

Wanneer werd The Hotel voor het laatst gerenoveerd?

The Hotel werd volledig gerenoveerd in 2014.

Is The Hotel een rookvrij hotel?

Het is inderdaad verboden om te roken in het hotel.

Hebben jullie kamers voor mensen met een lichamelijke beperking?

Deze kamers zijn op dit moment niet beschikbaar.

Hebben jullie familiekamers?

Nee, dat hebben we niet.

Hebben de badkamers een bad of een douche?

De meeste kamers hebben een douche. Een bad is enkel beschikbaar in de Superior kamers en de Splendour Suites.

Hoeveel verdiepingen heeft The Hotel?

The Hotel heeft 27 vediepingen en de kamers liggen tussen de 3de en 24ste verdieping.

Ik heb nog geen bevestigingsmail gekregen, wat moet ik doen?

In dit geval contacteer u ons best voor assistentie bij uw bevestiging.

Ik heb meer dan 10 kamers nodig, kan ik een speciaal tarief krijgen?

Voor groepsreserveringen, kunt u een aanvraag sturen naar meet@thehotel.be

Check-in en check-out

Check-in tijd?

De check-in tijd is vanaf 15u. Laat ons uw aankomsttijd weten en dan doen we ons best om te zorgen dat uw kamer klaar is.

Check-out tijd?

De check-out tijd is mogelijk tot ten laatste 12u ‘s middags. Mocht u graag later vertrekken, laat ons dan aub uw vertrektijdstip weten en dan kunnen we zien wat mogelijk is.

Kan ik een kamer op een hoge verdieping krijgen?

We kunnen dit niet garanderen, maar doen ons best omWe will do our best depending on availability.

Wanneer weet ik mijn kamernummer?

Op het moment van check-in.

Hebben jullie connecting rooms?

We hebben er enkele. Mocht u dit wensen, gelieve dit aan te vragen wanneer u uw reservatie maakt.

Ik heb een early check-in nodig. Wanneer kan ik mijn kamer dan hebben?

Voor een extra van €60 kunt u inchecken vanaf 9u. Deze dienst moet op voorhand aangevraagd worden.

Wat met een late check-out?

U kunt genieten van uw kamer tot en met 18u voor een extra van €60.

Kan ik inchecken zonder een identiteitskaart?

Een geldig Europese identiteitskaart of een paspoort is noodzakelijk om in te checken.

Moet ik een waarborg geven bij het inchecken?

Ja, een waarborg voor de totale accommodatie alsook voor eventuele extra’s tijdens uw verblijf zal worden gevraagd bij het inchecken.

Kan ik met mijn kredietkaart betalen?

Ja, we aanvaarden Visa, MasterCard, JCB, American Express, China UnionPay en Diners Club kaarten.

Hoeveel kost de city tax?

City tax is 4.24 EUR per kamer per nacht.

Is de receptie 24 op 24 open?

Ja, onze receptie is beschikbaar de volledige 24 uur.

Welke talen worden er gesproken aan de receptie?

Engels, Frens, Nederlands, Spaans, Portugees en Arabisch.

Kan ik mijn bagage achterlaten?

Ja, we kunnen op uw bagage letten. We kunnen uw bagage bijhouden zonder extra kosten op uw check-in en check-out dagen.

Is er internetverbinding in The Hotle?

Een draadloze internetverbinding is aanwezig in het volledige hotel. Alle kamers hebben gratis high-speed WiFi verbinding.

Hoeveel kost het ontbijt?

Het ontbijt is aan €27 per persoon per dag.

Hebben jullie een lift?

Er zijn 6 liften beschikbaar voor onze gasten.

Is het mogelijk om een kinderbed in de kamer te plaatsen? Indien wel, aan welke prijs?

Ja, kinderbedjes zijn beschikbaar zonder extra kost. Het volstaat om housekeeping te bellen bij aankomst.

Is het mogelijk om een extra bed in de kamer te hebben?

Dit is enkel mogelijk in één van onze suites aan €30 extra per nacht.

Hebben jullie haarföhns in de kamer?

Ja, dit hebben we inderdaad in elke kamer.

Zijn huisdieren toegelaten in The Hotel?

Ja, kleine honden (onder 10 kg) zijn welkom op aanvraag. Er is een dagelijkse kost van €30. Gelieve wel te weten dat The Restaurant geen restaurants aanvaardt.

The Hotel faciliteiten

Wat is de Panorama Lounge?

In onze Panorama Lounge op de 24ste verdieping kunnen gasten met een Deluxe Panorama kamer of een suite genieten van gratis hapjes en drankjes. Er is ook een modebibliotheek met tal van boeken om in te bladeren. Deze lounge is niet toegankelijk voor mensen die niet te gast zijn.

Wat zijn de openingsuren van de Panorama Lounge?

Van 7u ’s morgen tot 22u ’s avonds.

Heeft The Hotel conferentiezalen?

The Hotel heeft 12 vergader-/conferentiezalen. Ons Meeting & Events team staat u graag bij voor al uw vragen hieromtrent. U kunt hen bereiken via meet@thehotel.be


Hebben jullie een restaurant?

Ja, The Restaurant by Pierre Balthazar is op onze gelijkvloerse verdieping. U kunt hier het menu bekijken of een reservering maken.

Er was vroeger een restaurant op de bovenste verdieping, is die nog steeds geopend?

The Restaurant is nu op de gelijkvloerse verdieping en heeft uitzicht over het Egmontpark.

Is het mogelijk om bij jullie te brunchen?

Wij doen helaas geen brunch voor mensen die niet te gast zijn in The Hotel.

Is er een bar in The Hotel?

Ja, The Bar is op de gelijkvloerse verdieping. Die is open van 10u ’s morgen tot 1u ’s nachts van zondag tot donderdag en tot 2u ’s nachts op vrijdag en zaterdag.

Is room service beschikbaar? Indien zo, op welke tijdstippen?

Room service is beschikbaar 24/7 met een gelimiteerde kaart vanaf 23u.

Kan ik ontbijt op bed krijgen? Hoeveel kost dit?

Ja, dat kan met onze room service. Dit kost €35 per persoon. Mocht u een tarief hebben inclusief ontbijt, kost dit €15 per persoon extra.

Hebben jullie een spa?

Inderdaad, onze Urban Spa bevindt zich op de 23ste verdieping en heeft een sauna en een hammam.

Hebben jullie een fitness?

Ja, het heeft de nieuwste installaties voor cardio en spieropbouw. Deze bevindt zich ook op de 23ste verdieping.

Heb ik hier toegang toe? En is het betalend?

Ja, al onze gasten hebben hier gratis toegang tot onze Urban Spa & Fitness.

Wat zijn de openingsuren?

Van 6u30 ‘s morgens tot 22u30 ’s avonds.

Hebben jullie een zwembad?

Nee, we hebben geen zwembad.

En een jacuzzi?

Ook een jacuzzi hebben we niet.

Kan ik een massage of een behandeling krijgen? Hoe kan ik die boeken?

Natuurlijk kan dit. Behandelingen zijn te boeken tot 2 uur voor de behandeling en tussen 11u ‘s middags tot 20u ‘s avonds van maandag tot zaterdag door te bellen naar 50. Massages zijn beschikbaar 7/7. U kunt het menu hier ontdekken.

Wat is het annuleringsbeleid?

Gelieve te weten dat elke annulering korter dan 24 uur voor aanvraag volledig zal worden gefactureerd.

Is het mogelijk om een duo massage te doen?

Ja, we hebben een dubbele massagekamer.

Ik ben geen gast van The Hotel, kan ik toch toegang krijgen tot de Urban Spa & Fitness?

Onze Urban Spa & Fitness zijn enkel toegankelijk voor gasten van The Hotel.

Ik vond het parfum van The Hotel enorm lekker ruiken. Wat is het?

Het is ons custom made parfum die Le Parfum heet. U kunt het aan de receptie kopen of op onze webshop.

Overige

Wat moet ik doen als ik mijn factuur niet ontvangen heb?

Gelieve een mail te sturen naar book@thehotel.be

Ik wil een bedrijfstarief, wie moet ik hiervoor contacteren?

Gelieve ons sales departement te contacteren via sales@thehotel.be

Ik heb een voucher, hoe kan ik die gebruiken?

Gelieve ons uw vouchernummer door te sturen alsook de gewenste date naar book@thehotel.be

Ik wil een reservering met een bedrijfstarief?

Gelieve een mail te sturen naar book@thehotel.be

Ik ben een voorwerp vergeten in The Hotel, hoe kan ik dit terugkrijgen?

Gelieve ons Lost & Found departement te conctacteren via housekeeping@thehotel.be

Carrière bij The Hotel

Stuur gerust uw cv naar hr@thehotel.be en bekijk onze open posities hier.

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden.

Gelieve uw vraag te sturen naar book@thehotel.be

--------------------------------------------------------------------------

Our company would like to pay for a staying guest, how can we proceed it ?

What are the black-out dates is Brussels?

I would like to cancel a prepaid rate, can I do that?

I would like to have something special in my room, How can I make it happene?

Aankomst

Vertrek

ok
21 April
24 April
Guests ok
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
1