Bedrijfsinformatie
EVENT OPMERKINGEN

* Vereiste velden

Thank you!

Thank you very much for contacting us. We will get back to you shortly.

Something went wrong.

Your request was not sent. Please check the fields marked in bold and verify that all fields are complete and correct.

THE HOTEL. BRUSSELS

GEZONDHEID EN VEILIGHEID

COVID-19: INFORMATIE OVER VEILIGHEID EN DE IMPACT VAN HET CORONAVIRUS IN THE HOTEL

UPDATE: 28 JUNI 2021

Safeguard Label by Bureau VeritasOp 14 juli 2020 is The Hotel Brussels bekroond met het Safeguard Label door Bureau Veritas na onafhankelijke verificatie. We volgen strikte hygiënenormen en passen een gecertificeerd sanitair protocol toe om de veiligheid en beveiliging van onze gasten en medewerkers te garanderen.

Het dragen van een masker in de publieke ruimtes van The Hotel is tot nader orde verplicht.

De gezondheid en veiligheid van onze gasten en teamleden is de grootste prioriteit van The Hotel.  We volgen alle regels en richtlijnen die worden uitgevaardigd door internationale en lokale overheden nauwgezet op en respecteren de aanbevelingen en gezondheidsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Op die manier kunnen we een schone en veilige omgeving blijven garanderen voor onze gasten en teamleden.

We passen een gezondheids- en veiligheidsprotocol toe, inclusief grondige schoonmaak- en ontsmettingsprocedures in het hele gebouw. Verder hebben we richtlijnen opgesteld voor onze gasten en teamleden, zoals het plaatsen van desinfectiezuilen aan alle ingangen en in het hele gebouw, het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE) en beschermende wanden, een hogere schoonmaak- en ontsmettingsfrequentie die wordt opgevolgd, social distancing in alle ruimtes en nog veel meer.

Verderop vindt u het gezondheids- en veiligheidsprotocol dat we toepassen in The Hotel en informatie over de gevolgen voor onze dienstverlening en faciliteiten tijdens uw verblijf. Bepaalde diensten en faciliteiten worden namelijk verstoord door de huidige situatie. Deze pagina wordt regelmatig bewerkt en verandert vaak, dus neem zeker af en toe een kijkje. 

We kijken ernaar uit om u binnenkort welkom te heten in The Hotel.

  

GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSPROTOCOL

Op basis van een grondige studie van alle bestaande procedures rond gezondheid en veiligheid hebben we een gezondheids- en veiligheidsprotocol ontwikkeld en toegepast. Alle gasten en teamleden moeten het protocol respecteren. Alle stappen van dit protocol zijn belangrijk om de verspreiding van COVID-19 in te dammen.  We hebben ons uiterste best gedaan om het aantal contactpunten tijdens uw verblijf te beperken. 

Onze teamleden zijn dankzij een uitgebreide training op de hoogte van onze nieuwe werkprocedures. Ze zijn zich bewust van de nieuwe risicoanalyses voor hun job en werkomgeving en ze worden voortdurend verder opgeleid. De nadruk ligt daarbij op het belang van goede hygiëne. Onze interne preventieadviseur is opgeleid als hygiëne- en veiligheidsexpert. 

Indien een gast of medewerker symptomen van COVID-19 ontwikkelt, beschikken we over een gedetailleerd plan om de situatie de baas te kunnen en het contact tussen de zieke persoon en de andere gasten en medewerkers van het hotel te beperken. 

A.    Kamers

We hebben onze schoonmaakprocedures voor de kamers uitgebreid met bijzondere aandacht voor oppervlakken die regelmatig worden aangeraakt door gasten en teamleden. Dat betekent onder meer dat deurklinken en alle andere stalen, metalen en plastic voorwerpen en oppervlakken regelmatig ontsmet worden.

Bij de toekenning van kamers zorgen we er zoveel mogelijk voor dat elke kamer minstens 72 uur niet gebruikt wordt. We verspreiden de gasten over de verschillende verdiepingen om contact in de gangen te vermijden (zolang de bezettingsgraad dat toelaat).

Al het linnengoed in onze kamers wordt behandeld door een extern bedrijf en, zoals altijd, grondig gewassen in hete wascycli (70°C of meer) zodat ze volledig ontsmet worden.

Alle onnodige accessoires en voorzieningen (decoratiekussens, bedlopers, boeken, tijdschriften, folders, enz.) zijn verwijderd uit de kamers. Het blijft mogelijk om koffie en thee te zetten in elke kamer, en elke minibar is gevuld met een (beperkt) assortiment.

De afstandsbedieningen van de tv zijn verzegeld in transparante plastic zakken die bij elk verblijf worden vervangen. 

De telefoons in de kamers zijn nog steeds beschikbaar en worden regelmatig ontsmet. Gasten mogen ze gebruiken, maar we raden u aan om met uw eigen toestel te bellen. Gasten zullen bij aankomst in het hotel op de hoogte worden gebracht van nuttige telefoonnummers tijdens hun verblijf. Die nummers zijn ook bereikbaar met communicatie-apps zoals WhatsApp.

We vragen onze gasten om geen (privé)bijeenkomsten in hun kamers te organiseren met andere gasten of mensen die niet in het hotel verblijven. 

The Hotel is een hotel zonder contant geld. We moedigen mensen aan om, waar mogelijk, contactloos te betalen. We vragen u om tijdens het inchecken te betalen voor uw hele verblijf. Consumpties tijdens uw verblijf worden meteen afgerekend. We raden u aan om de optie ‘snel uitchecken’ te kiezen. Facturen zullen uitsluitend per e-mail worden verzonden.

B.    Openbare ruimtes

We besteden bijzondere aandacht aan het schoonmaken van gedeelde ruimtes (hallen, gangen, liften, brievenbussen om snel uit te checken, enz.) en voorwerpen die regelmatig worden aangeraakt (klinken, liftknoppen, leuningen, schakelaars, deurknoppen, enz.). Vaak aangeraakte oppervlakken aan de receptie, zoals de betaalterminal en balie, worden bij het vertrek van elke gast ontsmet.

Aan alle ingangen van het gebouw en op strategische plaatsen in het hotel vindt u contactloze desinfectiezuilen.

Markeringen op de vloer aan de receptie bepalen een ‘veilige zone’, die is voorbehouden aan teamleden, en maken duidelijk welke veilige afstand gasten moeten bewaren terwijl ze wachten in de rij. De wanden van plexiglas die op de balies geplaatst zijn, beschermen zowel het personeel als de gasten tegen besmetting.

Als The Hotel een pakje voor een gast ontvangt, dan moet de gast het oppikken aan de receptie. De teamleden van The Hotel zullen geen pakjes naar de kamers brengen.

We ontraden u met klem om af te spreken met andere mensen in onze gedeelde ruimtes. Hoewel we de meubelen in onze lobby grondiger en frequenter schoonmaken, vragen we aan onze gasten om hun aanwezigheid in de lobby te beperken tot het absolute minimum. 

Onze gasten en medewerkers moeten de liften op een verantwoorde manier gebruiken. Aangezien social distancing in de liften onmogelijk is, mag slechts één persoon tegelijk de lift gebruiken. Mensen die samenwonen mogen wel samen in de liften staan.

C.    Eten en drinken

The Restaurant by Pierre Balthazar momenteel gesloten. The Bar blijft open met een hapjes- en drankjesmenu. (Zie hieronder, impact op de activiteiten van onze diensten en faciliteiten - Deel A. Het restaurant en de bar)

We respecteren sociale afstand; alle tafels zijn zo ingesteld dat er een afstand van 1,5 m tussen elke gebruiker is toegestaan.

De klanten moeten wachten tot ze door een medewerker worden verwelkomd en moeten te allen tijde blijven zitten, behalve voor het gebruik van de wc's of voor het verlaten van het pand. Bestellingen worden aan tafel genomen en niet aan de bar.

Betaalmethoden zonder contant geld worden aangemoedigd, bij voorkeur contactloos. Betaalautomaten worden regelmatig gedesinfecteerd. Betalingen worden aan tafel gedaan en niet aan de bar.

Er is geen garderobe beschikbaar voor klanten.

Volgens de overheidsbeperkingen zijn groepen toegestaan ​​tot een maximum van 10 personen.

Tafels en stoelen worden tussen elke klant schoongemaakt en gedesinfecteerd. Een menu is alleen beschikbaar op onze website, er zijn geen papieren menu's beschikbaar.

Om onze klanten en onze medewerkers te beschermen, dragen alle teamleden tijdens hun dienst een masker.

D.    Vergaderingen en evenementen

De overheid staat momenteel toe dat vergaderingen en evenementen plaatsvinden voor maximaal 200 personen. De noodzakelijke stappen om de veiligheid van ons personeel, de organisatoren van de vergaderingen en de deelnemers te waarborgen, zijn genomen en we volgen de richtlijnen van de lokale autoriteiten.

Sommige van onze vergaderruimten kunnen ook worden gehuurd als tijdelijke kantoorruimte, met een vooraf ingestelde en beperkte capaciteit voor sociale afstand. Deze tijdelijke verhuur is afhankelijk van beschikbaarheid, neem contact op met meet@thehotel.be voor meer informatie.

 

IMPACT OP DE WERKING VAN ONZE DIENSTVERLENING EN FACILITEITEN

Vanwege de federale maatregelen en om het besmettingsrisico voor onze gasten en teamleden te beperken, is het mogelijk dat bepaalde diensten en faciliteiten beïnvloed worden tijdens uw verblijf in The Hotel.

A.    The Restaurant en The Bar

The Restaurant by Pierre Balthazar zijn momenteel gesloten voor lunch en dinner en blijft dat tot nader order.

The Bar is open tot 23.30 uur. Een menu met eten en drinken is beschikbaar in QR-code. De laatste oproep om eten te bestellen is 22.30 uur en de laatste oproep voor drankjes is 23.00 uur.

Het ontbijt wordt geserveerd op de begane grond in The Restaurant room voor alle gasten.

Roomservice is beschikbaar voor hotelgasten.

Gasten mogen momenteel bestellen bij bezorgservices, zoals Deliveroo of Uber Eats, maar moeten hun bestelling op de begane grond ophalen. Bestellingen moeten bij de receptie worden opgehaald en op uw kamer worden geconsumeerd.

Daarnaast kunt u bij de receptie een selectie van zoete en zoute snacks en drankjes kopen in de Grab & Go-koelkast.

B.    De Panorama Lounge

Wegens de huidige beperkingen zal de Panorama Lounge open zijn van 7.00 uur tot 17.00 uur met beperkte capaciteit. Een selectie van koffie, thee, water en frisdranken zal beschikbaar zijn tijdens deze uren. Indien u een Deluxe Panorama kamer of Suite heeft geboekt, ontvangt u een tegoed voor 2 drankjes (frisdrank, wijn, bier, sterke drank, champagne) per persoon per dag aan de bar op de eerste verdieping tussen 17:00 uur en 20:00 uur. Bovendien kunt u genieten van een gratis selectie snacks per persoon.

C.    The Urban Spa & Fitness

De fitnessruimte is geopend tussen 06:00 uur en 22:00 uur, er kunnen maximaal 6 personen tegelijk in. Om een optimale veiligheid voor al onze klanten te garanderen, hebben wij besloten om onze Urban Spa gesloten te houden. Er worden tot nader order geen behandelingen uitgevoerd.

D.    Huishouding

We bieden beperkte schoonmaakdiensten op aanvraag voor gasten die langer dan één nacht blijven, inclusief het vervangen van lakens en handdoeken. We raden onze gasten met klem af om huishouding te vragen, zodat we het besmettingsrisico kunnen beperken. Als u wilt dat uw kamer wordt schoongemaakt tijdens uw verblijf, neem dan contact op met ons team. Zij zullen de juiste afdeling op de hoogte brengen.

E.    Valetparking en portierdiensten

Valetparking en bagagediensten zijn momenteel niet beschikbaar in The Hotel. Bovendien zijn bagagewagens enkel verkrijgbaar op aanvraag, om de verspreiding van het virus in te dammen. 

Zelf parkeren in onze beveiligde ondergrondse parkeergarage blijft alleen beschikbaar voor hotelgasten.

F.    Toegang tot het hotel

Om veiligheidsredenen en om mogelijke verspreiding van het virus te beperken, is de toegang tot The Hotel beperkt tot gasten die een reservering bij ons hebben of The Bar bezoeken.

Volgens de overheidsbeperkingen zijn openbare toiletten alleen toegankelijk voor gasten die een reservering hebben bij The Hotel of voor gasten van de bar

Vanaf 26/10/2020 geldt voor het Brussels Gewest een avondklok tussen 22.00 en 06.00 uur. De hoofdingang van The Hotel is tijdens deze uren gesloten en gasten worden verzocht onze dienstdoende manager te bellen (+32 491 71 04 37) om alleen via de hoofdingang toegang te krijgen tot het pand.

G.   Verloren voorwerpen

We hebben ons beleid voor verloren voorwerpen aangepast. Alle voorwerpen die worden aangetroffen in kamers of gedeelde ruimtes worden weggegooid, behalve juwelen, portefeuilles, geld, elektronische toestellen en horloges. Neem voor meer informatie contact op met lf@thehotel.be

H.    Administratieve afdelingen

Ons personeel past social distancing toe tijdens hun dagtaken. Onze administratieve afdelingen blijven actief, maar de meeste teamleden werken thuis. Ze zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tijdens de kantooruren. We geven de voorkeur aan communicatie per e-mail:

Afdeling reservaties: book@thehotel.be

Afdeling vergaderingen en evenementen: meet@thehotel.be

Boekhouding en financiën: accounting@thehotel.be

Human resources: hr@thehotel.be

 

WAT U KUNT DOEN.

Was uw handen regelmatig of gebruik onze desinfectiezuilen met ontsmettende handgel

Pas social distancing toe

Schud geen handen en knuffel niemand

Hoest in een papieren zakdoek en gooi die weg. Was vervolgens uw handen.

Als u geen papieren zakdoek heeft, hoest dan in uw elleboog om te voorkomen dat de druppeltjes zich verspreiden.

Raak uw gezicht (ogen, neus en mond) niet aan.

Blijf thuis als u ziek bent. Als u misschien in aanraking bent gekomen met het virus, neem dan contact op met uw huisarts. Ga niet in een wachtruimte zitten zodat u geen andere mensen besmet.