Naar boven

gezondheid en veiligheid

COVID-19: INFORMATIE OVER VEILIGHEID EN DE IMPACT VAN HET CORONAVIRUS IN THE HOTEL

UPDATE: 20 MEI 2020

De gezondheid en veiligheid van onze gasten en teamleden is de grootste prioriteit van The Hotel.  We volgen alle regels en richtlijnen die worden uitgevaardigd door internationale en lokale overheden nauwgezet op en respecteren de aanbevelingen en gezondheidsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Op die manier kunnen we een schone en veilige omgeving blijven garanderen voor onze gasten en teamleden.

We passen een gezondheids- en veiligheidsprotocol toe, inclusief grondige schoonmaak- en ontsmettingsprocedures in het hele gebouw. Verder hebben we richtlijnen opgesteld voor onze gasten en teamleden, zoals het plaatsen van desinfectiezuilen aan alle ingangen en in het hele gebouw, het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PPE) en beschermende wanden, een hogere schoonmaak- en ontsmettingsfrequentie die wordt opgevolgd, social distancing in alle ruimtes en nog veel meer.

Verderop vindt u het gezondheids- en veiligheidsprotocol dat we toepassen in The Hotel en informatie over de gevolgen voor onze dienstverlening en faciliteiten tijdens uw verblijf. Bepaalde diensten en faciliteiten worden namelijk verstoord door de huidige situatie. Deze pagina wordt regelmatig bewerkt en verandert vaak, dus neem zeker af en toe een kijkje. 

We kijken ernaar uit om u binnenkort welkom te heten in The Hotel.

  

GEZONDHEIDS- EN VEILIGHEIDSPROTOCOL

Op basis van een grondige studie van alle bestaande procedures rond gezondheid en veiligheid hebben we een gezondheids- en veiligheidsprotocol ontwikkeld en toegepast. Alle gasten en teamleden moeten het protocol respecteren. Alle stappen van dit protocol zijn belangrijk om de verspreiding van COVID-19 in te dammen.  We hebben ons uiterste best gedaan om het aantal contactpunten tijdens uw verblijf te beperken. 

Onze teamleden zijn dankzij een uitgebreide training op de hoogte van onze nieuwe werkprocedures. Ze zijn zich bewust van de nieuwe risicoanalyses voor hun job en werkomgeving en ze worden voortdurend verder opgeleid. De nadruk ligt daarbij op het belang van goede hygiëne. Onze interne preventieadviseur is opgeleid als hygiëne- en veiligheidsexpert. 

Indien een gast of medewerker symptomen van COVID-19 ontwikkelt, beschikken we over een gedetailleerd plan om de situatie de baas te kunnen en het contact tussen de zieke persoon en de andere gasten en medewerkers van het hotel te beperken. 

 

  1. A.    Kamers

We hebben onze schoonmaakprocedures voor de kamers uitgebreid met bijzondere aandacht voor oppervlakken die regelmatig worden aangeraakt door gasten en teamleden. Dat betekent onder meer dat deurklinken en alle andere stalen, metalen en plastic voorwerpen en oppervlakken regelmatig ontsmet worden.

Bij de toekenning van kamers zorgen we er zoveel mogelijk voor dat elke kamer minstens 48 uur niet gebruikt wordt. We verspreiden de gasten over de verschillende verdiepingen om contact in de gangen te vermijden (zolang de bezettingsgraad dat toelaat).

Al het linnengoed in onze kamers wordt behandeld door een extern bedrijf en, zoals altijd, grondig gewassen in hete wascycli (70°C of meer) zodat ze volledig ontsmet worden.

Alle onnodige accessoires en voorzieningen (decoratiekussens, bedlopers, boeken, tijdschriften, folders, enz.) zijn verwijderd uit de kamers. Het blijft mogelijk om koffie en thee te zetten in elke kamer, maar de selectie in de minibar is beperkt tot het absolute minimum. Drankjes van het huis zijn verkrijgbaar aan de receptie, op aanvraag. 

De telefoons in de kamers zijn nog steeds beschikbaar en worden regelmatig ontsmet. Gasten mogen ze gebruiken, maar we raden u aan om met uw eigen toestel te bellen. Gasten zullen bij aankomst in het hotel op de hoogte worden gebracht van nuttige telefoonnummers tijdens hun verblijf. Die nummers zijn ook bereikbaar met communicatie-apps zoals WhatsApp.

We vragen onze gasten om geen (privé)bijeenkomsten in hun kamers te organiseren met andere gasten of mensen die niet in het hotel verblijven. 

The Hotel is een hotel zonder contant geld. We moedigen mensen aan om, waar mogelijk, contactloos te betalen. We vragen u om tijdens het inchecken te betalen voor uw hele verblijf. Consumpties tijdens uw verblijf worden meteen afgerekend. We raden u aan om de optie ‘snel uitchecken’ te kiezen. Facturen zullen uitsluitend per e-mail worden verzonden.

 

  1. B.    Openbare ruimtes

We besteden bijzondere aandacht aan het schoonmaken van gedeelde ruimtes (hallen, gangen, liften, brievenbussen om snel uit te checken, enz.) en voorwerpen die regelmatig worden aangeraakt (klinken, liftknoppen, leuningen, schakelaars, deurknoppen, enz.). Vaak aangeraakte oppervlakken aan de receptie, zoals de betaalterminal en balie, worden bij het vertrek van elke gast ontsmet.

Aan alle ingangen van het gebouw en op strategische plaatsen in het hotel vindt u contactloze desinfectiezuilen.

Markeringen op de vloer aan de receptie bepalen een ‘veilige zone’, die is voorbehouden aan teamleden, en maken duidelijk welke veilige afstand gasten moeten bewaren terwijl ze wachten in de rij. De wanden van plexiglas die op de balies geplaatst zijn, beschermen zowel het personeel als de gasten tegen besmetting.

Als The Hotel een pakje voor een gast ontvangt, dan moet de gast het oppikken aan de receptie. De teamleden van The Hotel zullen geen pakjes naar de kamers brengen.

We ontraden u met klem om af te spreken met andere mensen in onze gedeelde ruimtes. Hoewel we de meubelen in onze lobby grondiger en frequenter schoonmaken, vragen we aan onze gasten om hun aanwezigheid in de lobby te beperken tot het absolute minimum. 

Onze gasten en medewerkers moeten de liften op een verantwoorde manier gebruiken. Aangezien social distancing in de liften onmogelijk is, mag slechts één persoon tegelijk de lift gebruiken. Mensen die samenwonen mogen wel samen in de liften staan.

 

  1. C.    Eten en drinken

Onze eet- en drinkgelegenheden zijn momenteel gesloten. Aangezien er momenteel geen duidelijke aanbevelingen zijn van de lokale bevoegdheden, hebben we nog geen definitief protocol uitgewerkt. Deze pagina wordt regelmatig bewerkt, dus neem binnenkort zeker opnieuw een kijkje.

 

  1. D.    Vergaderingen en evenementen

Vergaderingen en evenementen zijn momenteel verboden door de federale overheid, behalve noodzakelijke vergaderingen. Er zijn momenteel geen duidelijke aanbevelingen van de lokale bevoegdheden, dus we hebben nog geen definitief protocol uitgewerkt. Deze pagina wordt regelmatig bewerkt, dus neem binnenkort zeker opnieuw een kijkje.

Sommige van onze vergaderruimten kunnen echter worden gehuurd als tijdelijke kantoorruimte, met een vooraf ingestelde en beperkte capaciteit voor sociale afstand. Tijdens het gebruik van deze kantoorruimte is het dragen van een masker verplicht. Deze tijdelijke verhuur is afhankelijk van beschikbaarheid, neem contact op met book@thehotel.be voor meer informatie.

 

IMPACT OP DE WERKING VAN ONZE DIENSTVERLENING EN FACILITEITEN

Vanwege de federale maatregelen en om het besmettingsrisico voor onze gasten en teamleden te beperken, is het mogelijk dat bepaalde diensten en faciliteiten beïnvloed worden tijdens uw verblijf in The Hotel.

 

  1. A.    The Restaurant en The Bar

The Restaurant by Pierre Balthazar en The Bar zijn gesloten tot nader order (minstens tot 8 juni 2020, zoals bepaald door de overheid).  Ontbijt is verkrijgbaar in een vaste formule en kan aan uw kamer geleverd worden, maar u moet het de avond ervoor bestellen aan de receptie. Een lijst met items die bij naburige restaurants kunnen worden besteld, is verkrijgbaar bij de receptie, ons team helpt u graag verder. Bestellingen moeten bij de receptie worden opgehaald en op uw kamer worden geconsumeerd. U kunt ze afhalen aan de receptie als middagmaal of avondmaal. Bovendien kunt u een selectie zoete en hartige versnaperingen en dranken kopen aan de receptie in de Grab&Go. Gasten kunnen momenteel ook gebruikmaken van leveringsdiensten zoals Deliveroo of UberEats, maar zij moeten hun bestelling zelf ophalen op de benedenverdieping.

 

  1. B.    De Panorama Lounge

De Panorama Lounge heeft beperkte openingsuren, van 7 tot 19 u. De capaciteit van de Panorama Lounge is beperkt tot maximaal 8 mensen. Het aanbod van eten en drinken in de lounge is beperkt.

 

  1. C.    The Urban Spa & Fitness

De fitness, gelegen op de 23ste verdieping, blijft gesloten zolang federale maatregelen ons niet in staat stellen deze te openen. The Urban Spa is gesloten. Tot nader order zijn behandelingen niet mogelijk.

 

  1. D.    Huishouding

We bieden beperkte schoonmaakdiensten op aanvraag voor gasten die langer dan één nacht blijven, inclusief het vervangen van lakens en handdoeken. We raden onze gasten met klem af om huishouding te vragen, zodat we het besmettingsrisico kunnen beperken. Als u wilt dat uw kamer wordt schoongemaakt tijdens uw verblijf, neem dan contact op met ons team. Zij zullen de juiste afdeling op de hoogte brengen.

 

  1. E.    Valetparking en portierdiensten

Valetparking en bagagediensten zijn momenteel niet beschikbaar in The Hotel. Bovendien zijn bagagewagens enkel verkrijgbaar op aanvraag, om de verspreiding van het virus in te dammen. 

 

  1. F.    Toegang tot het hotel

Om veiligheidsredenen en om de verspreiding van het virus in te dammen, is de toegang tot The Hotel momenteel beperkt tot gasten met een reservatie bij ons. De deuren van The Hotel zijn gesloten, we vragen onze gasten om onze veiligheidsafdeling te bellen (+32 (0)491 71 04 37) als ze toegang willen tot het gebouw langs de hoofdingang.

Het is verplicht voor gasten en personeelsleden om de handen te ontsmetten aan een van de desinfectiezuilen. Openbare toiletten in The Hotel zijn voorbehouden aan gasten met een reservatie in The Hotel.

 

  1. G.   Verloren voorwerpen

We hebben ons beleid voor verloren voorwerpen aangepast. Alle voorwerpen die worden aangetroffen in kamers of gedeelde ruimtes worden weggegooid, behalve juwelen, portefeuilles, geld, elektronische toestellen en horloges. Neem voor meer informatie contact op met lf@thehotel.be

 

  1. H.    Administratieve afdelingen

Ons personeel past social distancing toe tijdens hun dagtaken. Onze administratieve afdelingen blijven actief, maar de meeste teamleden werken thuis. Ze zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag tijdens de kantooruren. We geven de voorkeur aan communicatie per e-mail:

 

Afdeling reservaties: book@thehotel.be

Afdeling vergaderingen en evenementen: meet@thehotel.be

Boekhouding en financiën: accounting@thehotel.be

Human resources: hr@thehotel.be

Meer weten Sluiten

WAT U KUNT DOEN.

Was uw handen regelmatig of gebruik onze desinfectiezuilen met ontsmettende handgel

Pas social distancing toe

Schud geen handen en knuffel niemand

Hoest in een papieren zakdoek en gooi die weg. Was vervolgens uw handen.

Als u geen papieren zakdoek heeft, hoest dan in uw elleboog om te voorkomen dat de druppeltjes zich verspreiden.

Raak uw gezicht (ogen, neus en mond) niet aan.

Blijf thuis als u ziek bent. Als u misschien in aanraking bent gekomen met het virus, neem dan contact op met uw huisarts. Ga niet in een wachtruimte zitten zodat u geen andere mensen besmet.

Meer weten Sluiten

Aankomst

Vertrek

ok
21 April
24 April
Guests ok
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
1